کمبود 109 رام قطار در ناوگان متروی پایتخت / رکورد جابه جایی روزانه 3 میلیون مسافر در مترو تهران
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

 

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توسعه خطوط مترو تهران روند بسیار خوب و قابل توجهی داشته اما امروز مترو با کمبود ناوگان مواجه است . خطوط 3،2،1 و 4 مترو تهران در مجموع به 211 رام قطار نیاز دارند که در حال حاضر 109 رام قطار در ناوگان موجود است و در واقع با کمبود 102 رام قطار مواجه هستیم.

مهندس مسعود رنجبریان در گفتگو با خبرنگار "تهران سما" ، با بیان این مطلب اظهار کرد : تعداد قطارهای مورد نیاز در خط 1 مترو تهران 87 رام، خط 2 مترو 65 رام، خط 3 مترو 32 رام و خط 4 مترو 27 رام است اما در حال حاضر تنها 109 رام قطار در خطوط مترو فعال هستند و کبود واگن های مورد نیاز کاملا مشهود و ملموس است .

در ادامه با بیان این که سهم جابه جایی مسافر مترو از 4.1 درصد در سال 84 به  بیش از 10 درصد در مهر ماه سال 91 رسیده است گفت : متروی تهران توانسته است به رکورد جابه جائی 3 میلیون مسافر در روز دست یابد.

رنجبریان گفت : شبکه متروی تهران به صورت شبکه ای با 12 خط طراحی شده که شامل 8 خط درون شهری و 4 خط اکسپرس مجموعاً به طول 430 کیلومتر است.  

وی با اشاره به اینکه کار احداث متروی تهران از سال 1356 آغاز شده و هم اکنون با سرعت چشم گیری به سمت چشم انداز خود در حال حرکت است گفت: در حال حاضر خطوط مصوب شرکت متروی تهران شامل 6 خط درون شهری و یک خط برون شهری مجموعا به طول 226کیلومتر است که خوشبختانه روند توسعه خطوط با سرعت در حال پیگیری است.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه روند توسعه خطوط و افزایش ناوگان باید برابر باشد گفت: به دلیل کمبود قطعات یدکی و افزایش کیلومتراژ سیرناوگان، مراجعه قطارها به تعمیرگاه افزایش یافته است و انتظار می رود تا با تامین اعتبارات مورد نیاز در این بخش زمینه ورود واگن های جدید به شبکه خطوط مترو ایجاد شود که برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و حمایت های دولت هستیم.

 
 
 

956713


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب